Oldal betöltése folyamatban...
EN | HU
Számlaszám: OTP Bank 11735005-20550806
/uj/pics/cikkek/20/agota_-_iskolanyitogato_program0_0.jpg

Ezt terveztük… Ezt a programot természetesen ősszel tervezzük megvalósítani. Gyermekeink nagyon sok problémával küzdenek az iskolákban, hiszen az inkluzív oktatás nyomokban sem valósul meg azokban az oktatási intézményekben ahol ők teljesítik tankötelezettségüket. Gyermekeink jelentős része túlkoros, és olyan hátrányokkal érkezik meg az oktatási intézménybe, amit csak nagyon sok korrepetálással, gyakorlással lehetne ledolgozni. Az iskolák egy jól működő intézményi struktúra alapján teszik dolgukat, a gyermek számukra az oktatás tárgya, ahol az eddig jól bevált eszközeikkel tanítják őket. Fontos az eszköz, a struktúra, a teljesítmény, a nyilvánosság és a tehetség is, hiszen ezáltal növekszik az iskola hírneve, népszerűsége, létszáma. Ebben a körforgásban és sokszor teljesítmény centrikus valóságban a család nélkül nevelkedő, krízisben lévő gyermekek sajnos kapaszkodók nélkül élik a mindennapjaikat. Nincs arra lehetőségük, hogy megmutassák miben tehetségesek, hogyan ápolják kultúrájukat, miként válogatják meg abból az őket ért rengeteg rossz élményből azt a kevéske jót, amely értékként jelenik meg az életükben. Az állami gondoskodásban élő gyermek tehetsége, olyan kincs, ami alkalmasint egy gyermek életét mentheti meg. A program arra ad lehetőséget, hogy az iskolák ne hagyják figyelmen kívül a tehetséget, lássák meg annak jelentőségét, még akkor is ha számukra az eddig nem fénylő gyémántként ragyogott, hanem csak egy mécses fényével világított, mert a mi gyermekünk ennél a mécsesnél tud melegedni gyakran az egész tankötelezettség évei alatt. A program forgatókönyvét a melléklet tartalmazza. …és a megvalósulás: Iskolanyitogató 2012. szeptember 30. Szeged, József Attila Általános Iskola és Szakiskola A program célja az volt, hogy az iskolákban csökkenjen a családból kiemelt gyermekek elszigeteltsége, az iskolák toleránsabbak, érzékenyebbek legyenek gyermekeink iránt. A gyermekvédelmi szakellátásba utalt gyermekeknél egyre inkább jellemző az a tendencia, hogy a bekerülő gyermekek életkora egyre magasabb. Gyakran azért emelik ki családjából a 16-17 éves kamaszt, mert minden szülői támogatás ellenére sem jár el iskolába. Gyermekeink gyakran túlkorosan kerülnek be az új közösségbe, nehezen illeszkednek be, gyakran kerülnek perifériára. Az iskolák diszkriminatív magatartása még inkább felerősíti gyermekeink ellenállását, félelmét, ami magában hordozza, hogy a hasonlóképpen problémás, ellenszegülő társaikkal együtt felvállalják a kirekesztettséget, a szegregációt. Az Iskolanyitogató egy nagyon fontos eleme volt az integrációs programsorozatnak, hiszen azt az üzenetet közvetítette a jelenlévőknek, hogy a család nélkül nevelkedő gyermekek is tehetségesek, és szeretetre méltóak, csakúgy, mint családban nevelkedő társaik. Az egyetlen, ami hiányzik az életükből az a család melege és elfogadó szeretete. A rendezvényen számítottunk nemcsak az iskolák, de a családok jelenlétére is. Az elfogadó, befogadó családoktól kapták meg gyermekeink azt a figyelmet és elismerést, ami az ő életüknek is része lehet. Ezen a rendezvényen érezhették meg a családok, hogy milyen kevés kell a gyermekeknek ahhoz, hogy maguk is elhiggyék nagyszerűségüket, tehetségüket. A családok jelenléte a családba fogadás mellett azért is fontos volt, mert ők azok, akik véleményt formálnak egy-egy osztályközösségről, ahova gyermekeink is bekerülnek, esetleg hónapok óta társaiktól elszigetelten, siker, és bátorítás nélkül élik mindennapjaikat. Ezek a szülők hatnak gyermekeikre, amikor annak osztályába olyan kisgyermek érkezik, akit már nem tud, vagy nem akar a saját családja tovább nevelni. Fontos a családok elfogadása, törődése gyermekeink iránt, mert az osztályokban egy közösséget alkotnak a családban és a család nélkül nevelkedő gyermekek egyaránt. Az előkészítő munkákhoz hozzátartozott a megfelelő mennyiségű plakát, és szórólap kihelyezése. A szórólapokat a gyerekek személyesen vitték el iskoláikba, a meghívókat az intézmény vezetése továbbította számukra. Minden olyan iskolát meghívtunk a rendezvényre, ahova a két megyéből gyermekeink járnak, legyen az általános iskola, vagy középiskola, ennél a programnál, számítottunk a nevelőcsaládoknál élő gyermekek és osztálytársaik közös produkcióira is. A rendezvényre közel 35 produkció érkezett. Voltak egyéni, és csoportos műsorszámok is. Volt, ahol az iskola külön szerette volna megmutatni egy-egy tehetséges gyermekét, de volt, ahol közösen léptek színpadra az állami gondoskodásban élő, és a családban nevelkedő gyermekek. Sokan érkeztek közönségnek is, jó volt látni, ahogyan gyermekeink osztálytársaikkal közösen biztatják egymást, és társaikat. A műsor összeállításánál figyelembe kellett venni, hogy a zenés, táncos produkciók váltakozva jelenjenek meg, de az érdeklődés fenntartásához vidám, rövid vetélkedőket is közbe kellett iktatni. Ennek a programelemnek is része volt az arcfestés, a kézműves foglakozás, az ugrálóvár, a játékos vetélkedők, a sorversenyek és volt zumba bemutató is. Az Iskolnyitogató rendezvényen az Irígy Hónaljmirígy is fellépett. Műsorukat a nap végére terveztük, a vendégek megtartása céljából. Erre a napra készült el a tájékoztató anyagunk, ami képekkel illusztrálva, közérthetően mutatta be az integrációs programsorozat célját, a Szeged-Csanádi Egyházmegye gyermekvédelmi feladatvállalását, a Szent Ágota Gyermekvédelmi Szolgáltatót és az ÁGOTA® Alapítványt. A leporellót a melléklet tartalmazza. A rendezvényt közel 5000-en látogatták meg, a közösségi élmény nyitottabbá tette az ott jelen lévő iskolákat, befogadóbbá váltak a gyermekeink felé. Párbeszéd kezdődött a gyermek-védelemben dolgozó szakemberek és az iskolák között. A családok részvételével tovább nőtt a nevelőszülői hivatás iránti érdeklődés. Az Iskolanyitogató programjáról tudósított a Szegedma, a Délmagyar, és a Petőfi Népe.

/storage/app/uploads/public/5f4/655/5db/5f46555db6cf2408901875.jpg
Önvédelmi oktatás
/storage/app/uploads/public/5f4/657/6ea/5f46576eabd60802321783.jpg
Soltvadkerti fürdőzés
/storage/app/uploads/public/5f4/65a/e92/5f465ae92da83617549217.jpeg
Bakonybéli kirándulás